Puntea de piatra de la Cape Greco
Calatorii

Calatorii: La soare, la mare, in Cipru

La sfarsitul lunii februarie am evadat pentru cateva zile in insoritul Cipru. Ne luasem biletele de prin ianuarie cand in Romania era inca frig si iarna si noi cautam cu disperare un loc mai caldut unde sa ne bucuram de cateva zile cu soare. Si am fost norocosi pentru ca am gasit biletele catre Cipru la un super pret. Doar vreo 100 de euro si un pic pentru doua persoane, dus-intors.

Nu am stat mult pe ganduri si am cumparat biletele, am inchiriat o masina si fara sa ne dam seama a venit si saptamana dinaintea plecarii, cand ne-am trezit ca inca nu ne luasem cazare. Din fericire, in extra-sezon, cazarea in Cipru este destul de ieftina. In ultima seara ne-am si rasfatat un pic si ne-am luat o camera la un hotel de 4 stele in Ayia Napa cu view la mare. Dar mai incolo despre asta.

Am plecat pe 23 februarie din Bucuresti urmand sa petrecem 4 zile in Cipru, pe insula Afroditei.

Priveliste catre Girne, de la St. Hilarion

Eu pregatita pentru super primavara spre vara, Catalin mai pragmatic, pregatit pentru o primavara timpurie. Eu am avut in bagaj pantaloni scurti si tricouri si doar o bluza cu maneca lunga. Noroc cu Catalin care m-a imbracat 🙂

Am avut un itinerariu destul de lung, dar care ne-a permis sa vedem aproape toata insula si care ne-a convins in doar 4 zile ca trebuie sa ne intoarcem. Ceea ce vom si face in luna mai 🙂

Am vazut Hala Sultan, Lacul sarat de langa Larnaca si pasari flamingo care vin acolo sa se hraneasca, castelul, faleza si stradutele inguste din Larnaca, amfiteatrul antic Kourion si Stanca Afroditei, am cautat fosile pe plaja Episkopi Bay si ne-am plimbat pe nisipul unde vin testoasele sa isi depuna ouale, am luat la pas Paphos si ne-am indragostit de marina si faleza de acolo, am urcat pana la Baile lui Adonis si am ramas vrajiti de uriasa statuie dedicata Afroditei. Am mers la St. Hilarion si ne-am zis ca trebuie sa ne intoarcem, am mancat bunataturi in Nicosia si am luat la pas orasul Girne, care ne-a fascinat cu ritmul lui vibrant.

Amfiteatrul Antic Kourion

Statuia Afroditei de la Baile lui Adonis

Marina din Girne, zona de nord a Ciprului

Priveliste catre Muntele Olympos de la Lacul Sarat de langa Larnaca

Desi initial credeam ca Cipru este doar o destinatie de balaceala, in patru zile locurile, oamenii si mancarea ne-au convins ca e de vizitat indiferent de sezon. Nu mai zic ca e o alternativa perfecta si destul de convenabila cand e vremea friguroasa in Romania. Iar palmierii, palmierii mi-au intrat in suflet.

Am vazut multe locuri frumoase, ne-au uimit diferentele culturale intre partea nordica si cea sudica, am mancat cam prea multe bunataturi si ne-am facut o lista tare lunga de plaji si locuri de snorkeling pentru cand apa marii va fi mai calda.

Puntea de piatra de la Cape Greco

Un singur lucru a fost neplacut: camerele desi mari, incapatoare, nu sunt prea calduroase in lunile de iarna. Uitasem cum e cu viata pe insula in extra sezon. Toate camerele in care am stat aveau incalzire cu ajutorul aerului conditionat, care sincer, nu prea face fata cu brio la frigutul de afara.

Calatorii: La soare, la mare, in Cipru

Click pe linkurile de mai jos pentru a vedea itinerariul nostru in Cipru pe zile.

“Ziua 1: Din Bucuresti la Larnaca”

“Ziua 2 in Cipru – Din Larnaca in Paphos”.

“Ziua 3 in Cipru – Din Paphos in Ayia Napa, prin Nicosia si Girne”.

“Ziua 4 in Cipru – Din Ayia Napa in Larnaca”.